måndag 29 mars 2010

Måndag 29 mars 2010

Måndag: Red dressyr i ridhuset i 40 min. Han käftade emot jätte mycket och var inte alls på humör.

Tisdag: Red dressyr i ridhuset igen i ca 50 min. Var lite bättre idag men fortfarande väldigt käftig.

Onsdag: Hoppade för Henrik Tapper
Började att rida fram på en volt uppe vid A och sen jobbade vi i galopp en och en över galoppbommarna på volten. Pewep slappnade av bra ifrån början och hoppade riktigt fint!
Sen hoppade vi i höger varv i trav över medellinjen, räcke & oxer. Sedan la vi till ett räcke ner mot läktaren så vi var tvunga att sitta ner och ha kontroll över hästen, bra övning!
Sedan la vi på räckena på andra diagonalen med skyltar under. Pewep hoppade det fint och inga problem, bara jag som ska ha lite för mycket kontroll.
Sen gjorde vi omhoppningssvängar, genom att hoppa räcket vid läktaren från andra hållet, styra mellan galoppbommarna till oxern och sedan ner till räckena med skyltar under. Pewep hoppade fint på räcket och oxern sen kom vi i lite orytm och fick ta om det två gånger, men sen hoppade han fint! Banan

Torsdag: Red travbanan i 50 min. Han var ganska redig efter vi kommit förbi bron.

Fredag: Vila

Lördag: Red en sväng på utebanan, bara red igenom i ca 30 min.

Söndag: TÄVLING!
LCn, fick inte riktigt igång galoppen från början och han var väldigt tittig. Så vi fick ett pet på 4:an, men kan inte vara annat än nöjd med honom när matte rider som en kratta!

Lbn, var skit fin! Inte tittig eller någonting, Hoppade superfint! Dock plockade jag upp honom väldigt mycket till en grind och fick inte igång galoppen till en oxer efter, så där hoppade han jätte konstigt och sen ner på sista i grunden. Lite synd men skit skönt att han är igång igen =)

Måndag: Vila


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar