torsdag 22 april 2010

22april 2010

Tyvärr har jag gjort jätte dålig uppdatering. Och jag kommer knappt ihåg hur jag har ridit men jag kan börja från i lördags.

Lördag: Då var de tävling på UBRK. Vi hoppade två klasser med förklass och lagklass, båda var LD+5. Han hoppade jätte bra och var grymt duktig.
I första klassen hoppade han superbra och var på bettet superfint, inte var tittig någonstans. De gjorde att vi kom 5:a!!
I andra klassen hoppade han också super och vi gick nolla i grunden, sen fick vi vänta jätte länge tills det blev omhoppning och vi gick nolla där också, dock kände jag att han var lite trött. Vi kom 7:a av 6placerade, med 3 tiondelar från placering. Lite surt men han hoppade jätte fint!!

Söndag: Var ute och i skogen och red lite lugnt, kände att han var riktigt glad och tyckte det var superroligt att rida ute i skogen, i ca 40 min.

Måndag: Vila

Tisdag: var ute i skogen och red i 20 min. Galopperade väldigt mycket och Pewep var pigg och glad!

Onsdag: Träning för Henrik Tapper!
Det var mest markarbete, Pewep var mest spänd men sen slappnade han av och var riktigt på. Vi hoppade ungefär 1m och han gick som en klocka, dock kände jag att han hade mycket kvar att ge och ville hoppa lite till men är nöjd!

Ska försöka få ut filmerna från i lördags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar